Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Skola och utställningar....

Av matsochmarie - 22 augusti 2010 20:03

Imorgon börjar jag skolan i Stockholm, jag är helt övertygad om att jag inte kommer sova 5 min i natt. Jag är nog mer uppspelt och nervös än ett barn, vem följer med mig och håller handen? Hela eftermiddagen efter uställningen har jag legat och haft jätteont i magen. Det kändes lite tufft att gå från jobbet i torsdags, efter 30 års arbete, nu ta studieledigt. Jag kommer sakna mina arbetskamrater, vi har en otroligt bra stämmning och klimat på min arbetsplats.Det är så jag får tänka, det är min arbetsplats och jag är fortfarande anställd. Självklart var jag tvungen att köpa lite prylar, "kittet" är klart ! Glasögon, kaffe, väska med böcker, (skönt och konka på lagbok).

 Ps, ser ni denna röda väska yra omkring på Stockholm Centralstation, så hjälp "damen" ifråga, till tåget till Norrköping. 


     


......nu till något annat, utställning i Eskilstuna och Norrköping. Trazzel sviker inte sin 5 plats i cchampionklasser, han ÄLSKAR orange färg.


Idag visade Mats lilla "Nike" Rockamore Nike, som nyss blivit veteran, lilla gumman, hon hade fått lite för mycket mat tyckte domaren. Nike skötte sig utmärkt, visade sig som ett vant proffs i ringen.


  


Marie W

 
 
Ingen bild

Eva o Minnie

22 augusti 2010 20:21

Lycka till med studierna ,kommer du pendla ett par dagar i veckan....under hur många år ? Eva

matsochmarie

22 augusti 2010 21:03

Kanske 3 dgr/veckan i 1 år, andra året vet jag ej, består mest av praktik här i stan.

 
Ingen bild

Henriette

22 augusti 2010 20:21

Det kommer att bli hur roligt som helst antagligen. Är faktiskt avundjuk. Du är tuff som tar den här utmaningen.

 
Sarah, Yoggi & Harry

Sarah, Yoggi & Harry

22 augusti 2010 20:22

Kul att ses i helgen! Du kommer att göra succé på din utbildning Marie!!! Jag är helt övertygad. Men jag kan hålla din hand mentalt, hoppas att du får en kanonrolig första vecka. Kram!!!

http://www.yoggithedog.blogg.se

 
Rosa

Rosa

22 augusti 2010 20:24

Det kommer att gå så bra detta Marie =)
Ha det så bra så ses vi på lördag

kram från oss

http://www.frisegardborder.be

 
Ulrika

Ulrika

27 augusti 2010 01:40

Lycka till i skolan! Om jag ser dig i stan så ska jag lotsa dig rätt, jag lovar!

http://www.twigas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matsochmarie - 18 juli 2011 16:40

Så var det dags att dra iväg på lite utställningar.  Vi packade husbilen och stack iväg till Boråsutställningen. Oscar fick jättefin kritik, men blev slagen av en äldre championhund, Oscar är trots allt bara 10 mån. Vi var nöjda.    Nu var det dags...

Av matsochmarie - 8 maj 2011 09:39


Idag var Oscar och debuterade i Lidköping. BIR valp eftersom det bara var han. Han fick jättefin kritik av domaren som var Marie Bailey, IRLAND. I BIS valp blev det ingen placering, men han skötte sig jättebra, det är det som är det viktigaste. BISet...

Av matsochmarie - 9 april 2011 19:49

...var vi KVM hallen i Köping på en liten träningsutställning med Oscar. En väldigt konstig hall måste jag säga, vet inte var det var för byggnad, någon gammal industrilokal typ. Men men nu har han varit med om det också...   Oscar skötte sig utm...

Av matsochmarie - 28 februari 2011 14:17

....mummi, lillhönan, snuppi, lillfjolla, snuppegumm, fialutta. Ja, kärt barn har många namn, Kizzy hette du om vi fick höja rösten. När vi fick använda "basenjirösten". Tack för att vi fick bo hos dig i så många år, och att du var en underbar sängvä...

Av matsochmarie - 26 december 2010 16:33

Jisses ! var det någon som sa att basenji är envisa? Den här lilla Podengokillen Oscar är inte nådigt envis, fast han är ganska kul. Det finns liksom inget mellanläge, antingen är det så uppskruvat att han inte vet vilket ben han ska stå på, eller oc...

Presentation


BORDERTERRIEN
C.I.B - LV CH - NO UCH - SE UCH - FIN UCH - SE VCH - Lettisk Vinnare 2010 - Östgötamästare 2008

Rockamore Zinfandel

PODENGO PORTUGUES CERDOSO/PEQUENO

Plushcourt Maestro

Kategorier

Senaste inläggen

Vår gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards